TEMA: Cultura i Tradició.
DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT:
Aquesta activitat consisteix a apropar més detalladament la cultura i les tradicions de les illes Balears als alumnes.
Per realitzar-la començarem recordant amb els alumnes les tradicions culturals i gastronòmiques de les illes, seguidament, quan les tinguem totes, escollirem les que els interessin per treballar-les més a fons. Quan les tinguem, farem grups d’entre 4 i 5 alumnes, i designarem un tema per cada grup.
Els alumnes hauran d’utilitzar una càmera de vídeo per realitzar ells mateixos la tradició que els hagi tocat, i quan estigui gravada, cada grup ensenyarà als seus companys la feina que han fet. Els explicaran d’on sorgeix aquesta tradició i quines característiques principals té.
Per fer aquest treball, els alumnes disposaran de 3 sessions d’aula d’hora i mitja cada una, i si no en tenen prou hauran de treballar de manera autònoma fora de l’escola.
Per realitzar-la començarem recordant amb els alumnes les tradicions culturals i gastronòmiques de les illes, seguidament, quan les tinguem totes, escollirem les que els interessin per treballar-les més a fons. Quan les tinguem, farem grups d’entre 4 i 5 alumnes, i designarem un tema per cada grup.
Els alumnes hauran d’utilitzar una càmera de vídeo per realitzar ells mateixos la tradició que els hagi tocat, i quan estigui gravada, cada grup ensenyarà als seus companys la feina que han fet. Els explicaran d’on sorgeix aquesta tradició i quines característiques principals té.
Per fer aquest treball, els alumnes disposaran de 3 sessions d’aula d’hora i mitja cada una, i si no en tenen prou hauran de treballar de manera autònoma fora de l’escola.
ORGANITZACIÓ:
1a sessió_ A l’aula, començarem recordant amb els alumnes les diferents tradicions culturals que hem treballat a classe. Seguidament, farem grups de 4 o 5 persones, i entre tots i en acord, escollirem els temes més interessants per treballar més a fons.
2a sessió_ A la segona sessió, els grups hauran de portar preparada tota la informació (danses, menjars, diàlegs (ràdio o televisió), etc.)i tots els materials necessaris. Després el mestre o la mestra repartirà una càmera de vídeo a cada grup i podran portar a terme el seu treball.
3a sessió_ A l’última sessió, cada grup exposarà el seu treball a la resta de companys i companyes utilitzant les pissarres digitals de l’aula. Cada treball anirà acompanyat d’una explicació on constarà d’on sorgeix aquesta tradició i quines característiques té.
PAUTES:
RECURSOS:
- Càmara de vídeo.
- Windows Media.
- materials necessaris per fer les representacions.
1a sessió_ A l’aula, començarem recordant amb els alumnes les diferents tradicions culturals que hem treballat a classe. Seguidament, farem grups de 4 o 5 persones, i entre tots i en acord, escollirem els temes més interessants per treballar més a fons.
2a sessió_ A la segona sessió, els grups hauran de portar preparada tota la informació (danses, menjars, diàlegs (ràdio o televisió), etc.)i tots els materials necessaris. Després el mestre o la mestra repartirà una càmera de vídeo a cada grup i podran portar a terme el seu treball.
3a sessió_ A l’última sessió, cada grup exposarà el seu treball a la resta de companys i companyes utilitzant les pissarres digitals de l’aula. Cada treball anirà acompanyat d’una explicació on constarà d’on sorgeix aquesta tradició i quines característiques té.
PAUTES:
- Cada grup només tindrà un tema a desenvolupar.
- Els vídeos han de ser representacions realitzades pels propis alumnes.
- Podran utilitzar el material que calgui tant de l'escola com de casa.
RECURSOS:
- Càmara de vídeo.
- Windows Media.
- materials necessaris per fer les representacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada