Activitat 3


Activitat:

Treballarem la història  a partir de contes o còmics.
A les sessions prèvies, hem treballat la història de les illes balears a partir del llibre de text, vídeos i fitxes.
El que ens interessa, és que els alumnes interioritzin allò més important d’aquesta part de la història, allò que ha canviat i allò que encara “perdura”.
Per tant, proposarem una activitat que creiem els interessarà molt.

A partir de tot el que hem fet, ells hauran de fer un llistat amb allò més important, tenint en compte l’evolució del temps, és a dir que hauran de respectar en quin moment va succeir cada fet. A partir d’aquí, ells hauran de crear la seva història a partir d'un conte o d'un còmic, el que més els agradi.
Creiem que d’aquesta manera ells podran aprendre i entendre la història de les illes d’una manera dinàmica i cooperativa.


Organització:

Primera sessió: Recordarem tot el que hem treballat a les sessions prèvies i deixarem que els alumnes comencin a buscar la informació que els interessa treballar.

Segona sessió: Seguirem amb la feina, els alumnes acabaran de buscar aquella informació que volen treballar i els que tinguin la informació li ensenyaran a la mestra, així ens assegurarem que la informació que possin sigui veraç. Un cop analitzat, podran començar a pensar com fer el conte o còmic.

Tercera sessió: Recordarem als alumnes l’estructura què ha de tenir un conte: part inicial, desenvolupament i desenllaç.  A partir d’aquí, cada alumne és lliure de fer la seva història. La mestra ha d’anar mirant la feina dels alumnes per si necessiten un cop de mà.

Com que en la Tercera sessió només hauran pogut començar a pensar l’estructura del conte o còmic, deixarem dues sessions més perquè crein la història al seu gust.

Pautes:

- Els alumnes han de fer memòria de la història treballada les sessions prèvies.
- Han d'utilitzar les noves tecnologies en cas de que ho necessitin, ja que disposen del llibre de text i fitxes treballades a l'aula.
- Han de treballar individualment per així augmentar la seva autonomia. En el cas de que es necessiti d'algún company com a guia, s'haurà de comunicar a la mestra.
- Un cop acabat el treball, li hem de donar a la mestra perquè ens ho corregeixi.
- Escoltarem i llegirem les històries creades pels companys amb respecte.

Recursos:

1. Llibre de text.
2. Fitxes treballades a l'aula.
3. Noves tecnologies per cercar informació.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada