FET I AMAGAR PER LES ILLES
Tema: geografia
Descripció de l’activitat
L’activitat consisteix a jugar al joc de fet i amagar a través de les fotografies. La primera part de la pràctica és escollir una fotografia en la qual aparegui algun indret o fet cultural, lingüístic, religiós, mediambiental, etc. característic de les Illes Balears.
Un cop triada la imatge cal fer la fitxa fotogràfica i penjar-la al bloc de la classe. A la fitxa cal omplir informació sobre l’autor de la fotografia, l’any de captura, la categoria a la qual pertany i una pista de l’indret.
La segona part de l’activitat és analitzar les imatges dels companys i descobrir-ne la localització real. Cal marcar en el mapa que hi ha penjat al bloc la possible localització de les fotografies que es reconeguin.
Organització
1a sessió _ A l’aula d’informàtica es treballen els recursos que ens proporciona la xarxa, i com s’han d‘analitzar per reconèixer-ne els més fiables. Es treballen diferents biblioteques gràfiques i els elements que les caracteritzen. Els alumnes utilitzen els cercadors i escullen la fotografia que presentaran.
2a sessió _ A la segona sessió s’acaben de publicar totes les fotografies dels alumnes i es completa la informació que l’acompanya. Els alumnes, amb l’ajuda del professor, també aprenen a buscar un mapa de la regió, a penjar-lo al bloc de la classe i posar-hi els marcadors.
L’anàlisi de les fotografies dels companys i la col·locació dels marcadors es fa de manera individual i fora de l’horari escolar.
3a sessió_ Es posen en comú les suposicions referents a la localització de cada fotografia i es revela el lloc concret reflectit en la imatge. El mateix dia es fa la votació de la imatge guanyadora del concurs Els secrets illencs.
Pautes:
· Només es pot escollir i presentar a concurs una fotografia.
· Les fotografies no han de portar el nom de l’alumne sinó el número que se li assigna per afavorir l’anonimat i la parcialitat en les votacions del concurs.
· Per dur a terme l’activitat caldrà consultar diversos cercadors d’imatges per escollir la fotografia.
· Les imatges han de procedir de fonts fiables i legals.
· Cada alumne ha de localitzar geogràficament un mínim de 5 imatges.
· Els marcadors del mapa són els números de referència de cada fotografia.
Recursos:
Un cop triada la imatge cal fer la fitxa fotogràfica i penjar-la al bloc de la classe. A la fitxa cal omplir informació sobre l’autor de la fotografia, l’any de captura, la categoria a la qual pertany i una pista de l’indret.
La segona part de l’activitat és analitzar les imatges dels companys i descobrir-ne la localització real. Cal marcar en el mapa que hi ha penjat al bloc la possible localització de les fotografies que es reconeguin.
1a sessió _ A l’aula d’informàtica es treballen els recursos que ens proporciona la xarxa, i com s’han d‘analitzar per reconèixer-ne els més fiables. Es treballen diferents biblioteques gràfiques i els elements que les caracteritzen. Els alumnes utilitzen els cercadors i escullen la fotografia que presentaran.
2a sessió _ A la segona sessió s’acaben de publicar totes les fotografies dels alumnes i es completa la informació que l’acompanya. Els alumnes, amb l’ajuda del professor, també aprenen a buscar un mapa de la regió, a penjar-lo al bloc de la classe i posar-hi els marcadors.
3a sessió_ Es posen en comú les suposicions referents a la localització de cada fotografia i es revela el lloc concret reflectit en la imatge. El mateix dia es fa la votació de la imatge guanyadora del concurs Els secrets illencs.
A) Cercadors d’imatges: Getty images, Flickr, Wylio, Photo Pin
B) Cercadors de mapes: Google Maps
C) Bloc de la classe sobre la regió de les Illes Balears
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada